Нові надходження нормативних документів українською мовою: ДСТУ EN 12697-54:2024 (EN 12697-54:2019, IDT) "Бітумомінеральні суміші. Методи випробування. Частина 54. Твердіння зразка для випробування сумішей із бітумною емульсією" Цей національний стандарт прийнятий методом перекладу, - ідентичний щодо EN 12697-54:2019 (версія en) «Bituminous mixtures - Test methods - Part 54: Curing of specimen for test of mixtures with bitumen emulsion». У цьому національному стандарті зазначено вимоги, які відповідають законодавству України. Цей стандарт установлює пришвидшені процедури твердіння бітумомінеральних сумішей із бітумною емульсією для оцінювання їхніх характеристик. Процедури вибирають залежно від типу суміші, типу зразка, випробування, яке потрібно виконати, а також умов місця використання. Цей стандарт застосовний для сумішей, зразків та кернів, виготовлених у лабораторії або відібраних з шару дорожнього одягу. Лабораторну процедуру твердіння розроблено для бітумомінеральних сумішей, які містять бітумні емульсії, але може бути застосовно і для інших видів асфальтобетонних сумішей, для яких потрібно виконати процедуру твердіння для досягнення їхньої розрахункової міцності. Розробник: Технічний комітет стандартизації «Автомобільні дороги і транспортні споруди» (ТК 307), Державне підприємство «Національний інститут розвитку інфраструктури» (ДП «НІРІ»). Стандарт набуде чинності: 01.04.2025. Кількість сторінок документу = 14.
ДСТУ EN 12697-44:2024 (EN 12697-44:2019, IDT) "Бітумомінеральні суміші. Методи випробування. Частина 44. Поширення тріщин під час випробування на напівкругле згинання" Цей національний стандарт прийнятий методом перекладу, - ідентичний щодо EN 12697-44:2019 (версія en) «Bituminous mixtures - Test methods - Part 44: Crack propagation by semi-circular bending test». У цьому національному стандарті зазначено вимоги, які відповідають законодавству України. Цей стандарт установлює метод випробування на напівкругле згинання (SCB) для визначення міцності на розтяг або тріщиновитримності асфальтобетонної суміші для оцінювання можливості поширення тріщин. Результати випробування можна використовувати для обчислювання: - найбільшої навантаги, яку може витримати матеріал, який має проріз (тріщину), до руйнування; - критичної наявності прорізу. Треба зазначити, що випробування описує лише метод визначення стійкості асфальтобетонної суміші до поширення тріщин. Стадія поширення тріщин описує другу частину механізму руйнування під час динамічного навантажування. Перша стадія, яка є стадією утворення тріщини, переважно охоплена випробуванням на втому (див. EN 12697-24). Розробник: Технічний комітет стандартизації «Автомобільні дороги і транспортні споруди» (ТК 307), Державне підприємство «Національний інститут розвитку інфраструктури» (ДП «НІРІ»). Стандарт набуде чинності: 01.04.2025. Кількість сторінок документу = 12.
ДСТУ EN 12697-49:2024 (EN 12697-49:2022, IDT) "Бітумомінеральні суміші. Методи випробування. Частина 49. Визначення зчеплення після полірування" Цей національний стандарт прийнятий методом перекладу, - ідентичний щодо EN 12697-49:2022 (версія en) «Bituminous mixtures - Test methods - Part 49: Determination of friction after polishing». У цьому національному стандарті зазначено вимоги, які відповідають законодавству України. Цей стандарт установлює метод визначення зчеплення за швидкості 60 км/год після полірування впродовж установленої кількості проходів поверхнею проб бітумомінеральної суміші або для відстежування його зміни залежно від кількості проходів під час полірування. Використовують проби, виготовлені в лабораторії, або керни, відібрані з шару дорожнього одягу. Розробник: Технічний комітет стандартизації «Будівельні конструкції» (ТК 303), Державне підприємство «Національний інститут розвитку інфраструктури» (ДП «НІРІ»). Стандарт набуде чинності: 01.05.2025. Кількість сторінок документу = 16.
ДСТУ EN 13863-1:2024 (EN 13863-1:2003, IDT) "Бетонні покриви. Частина 1. Метод випробувань з визначення товщини бетонного покриву методом обстеження" Цей національний стандарт прийнятий методом перекладу, - ідентичний щодо EN 13863-1:2003 (версія en) «Concrete pavements - Part 1: Test method for the determination of the thickness of a concrete pavement by survey method». У цьому національному стандарті зазначено вимоги, які відповідають законодавству України. Цей стандарт установлює метод неруйнівного контролю з визначення товщини бетонного покриву із застосуванням процедури обстеження. Розробник: Технічний комітет стандартизації «Автомобільні дороги і транспортні споруди» (ТК 307), Державне підприємство «Національний інститут розвитку інфраструктури» (ДП «НІРІ»). Стандарт набуде чинності: 01.04.2025. Кількість сторінок документу = 24.
ДСТУ ISO 18649:2024 (ISO 18649:2004, IDT) "Механічна вібрація. Оцінювання результатів вимірювання динамічних випробувань та досліджень на мостах" Цей аціональний стандарт прийнятий методом перекладу, - ідентичний щодо ISO 18649:2004 (версія en) «Mechanical vibration - Evaluation of measurement results from dynamic tests and investigations on bridges». У цьому національному стандарті зазначено вимоги, які відповідають законодавству України. Цей стандарт надає методологію для оцінювання результатів вимірювання динамічних випробувань та дослідження мостів і віадуків. Він доповнює методику випробування, надану в ISO 14963, і розглядає: - об’єкти динамічних випробувань; - методи аналізування даних та ідентифікацію системи; - моделювання моста; - оцінювання вимірян Динамічні випробування, розглянуті в цьому стандарті, не замінюють статичних випробувань. Цей стандарт надає настанови щодо оцінювання вимірювань, проведених протягом життєвого циклу моста. Розглядають випробування на етапах життєвого циклу: а) під час будування та перед введенням в експлуатування; b) випробування під час введення в експлуатування, c) протягом усього строку служби моста; d) безпосередньо перед виведенням моста з експлуатування. Цей стандарт застосовний до автомобільних, залізничних та пішохідних мостів (як під час будування, так і під час експлуатування), а також до інших робіт за умови, що вони виправдовують його застосування. Застосування цього стандарту до спеціальних споруд (вантові чи підвісні мости) вимагає проведення спеціальних випробувань, які враховують особливі характеристики їх роботи. Розробник: Технічний комітет стандартизації «Автомобільні дороги і транспортні споруди» (ТК 307), Товариство з обмеженою відповідальністю «Науково-виробниче підприємство «КРОК». Стандарт набуде чинності: 01.04.2025. Кількість сторінок документу = 26.
ДСТУ EN 12697-56:2024 (EN 12697-56:2019, IDT) "Бітумомінеральні суміші. Методи випробування. Частина 56. Підготування зразків статичним ущільненням" Цей національний стандарт прийнятий методом перекладу, - ідентичний щодо EN 12697-56:2019 (версія en) «Bituminous mixtures - Test methods - Part 56: Specimen preparation by static compaction». У цьому національному стандарті зазначено вимоги, які відповідають законодавству України. Цей стандарт установлює метод виготовлення зразків циліндричної форми з бітумомінеральних сумішей, які буде використано під час випробування. Бітумомінеральну суміш заданої маси ущільнюють у циліндричній формі прикладанням статичної стискувальної навантаги до верхньої та нижньої частини зразка. Розробник: Технічний комітет стандартизації «Автомобільні дороги і транспортні споруди» (ТК 307), Державне підприємство «Національний інститут розвитку інфраструктури» (ДП «НІРІ»). Стандарт набуде чинності: 01.04.2025. Кількість сторінок документу = 10.
ДСТУ EN 12697-16:2024 (EN 12697-16:2016, IDT) "Бітумомінеральні суміші. Методи випробування. Частина 16. Стирання шипованими шинами" Цей національний стандарт прийнятий методом перекладу, - ідентичний щодо EN 12697-16:2016 (версія en) «Bituminous mixtures - Test methods - Part 16: Abrasion by studded tyres». У цьому національному стандарті зазначено вимоги, які відповідають законодавству України. Цей стандарт установлює два методи випробування (метод А і метод В) для визначання стирання шипованими шинами, випробуванням на циліндричних зразках із бітумомінеральних сумішей. Методи випробування застосовують до бітумомінеральних сумішей із заповнювачем з найбільшим номінальним розміром зерен не більше ніж 22 мм. Випробування застосовують до лабораторних зразків або кернів, вирізаних із плити або шару дорожнього одягу. Розробник: Технічний комітет стандартизації «Автомобільні дороги і транспортні споруди» (ТК 307), Державне підприємство «Національний інститут розвитку інфраструктури» (ДП «НІРІ»). Стандарт набуде чинності: 01.04.2025.
ДСТУ ASTM Е3013/E3013M:2024 (ASTM E3013/E3013M-17(2022), IDT) "Стандартний метод випробувань з оцінювання зцентровання штирової арматури бетонного покриву із використанням імпульсної магнітної індукції" Цей національний стандарт прийнятий методом перекладу, - ідентичний щодо ASTM E3013/E3013M-17(2022) (версія en) «Standard Test Method for Evaluating Concrete Pavement Dowel Bar Alignment Using Magnetic Pulse Induction». Цей метод випробувань поширюється на обладнання, процедури польових випробувань та методи інтерпретації для оцінювання зцентровання штирової арматури портландцементного бетонного покриву методом імпульсної магнітної індукції (magnetic pulse induction, MPI), також відомим як магнітно-резонансна томографія або вихрострумова томографія. Прилади для імпульсної магнітної індукції (МРІ) індукують слабкоімпульсне магнітне поле, яке індукує вихрові струми у металевих об’єктах, що збурюють поле. Коли метал (штирова арматура) потрапляє в поле, утворюється електричний сигнал, який обробляється із застосуванням алгоритмів, щоб виявити й отримати кількісні значення щодо місця розташування кожного штиря і з’єднувальної арматури, наявних у шві дорожнього покриву, відповідно до глибини залягання, зцентровання та бічного зміщення. Обладнання для МРІ охоплює: системи пристрою для сканування, який індукує магнітне поле та збирає електричні сигнали; напрямну систему, таку як рейкова система; пристрій для збирання даних польових випробувань, який збирає дані сигналів сканера, виконує аналізування у польових умовах і зберігає дані; пакет аналітичного програмного забезпечення, що обчислює місце розташування штирової арматури, уможливлює коригування даних з урахуванням виявлених аномалій і створює звіти. Процедури МРІ, виконувані у польових умовах, описують етапи та процеси, потрібні для збирання надійних, повторюваних і точних результатів операцій сканера й напрямної системи. Критичним для точності є відсутність будь-яких металевих включень, за винятком власне штирової арматури в зоні випробовуваних швів. Кількість металу в сканері та в напрямній системі має бути мінімізована. Процедури роботи сканера охоплюють збирання даних, перегляд результатів на пристрої для збирання польових даних і оцінювання того, чи був тест зі збирання даних успішним. Методи інтерпретації МРІ описують, як аналізувати дані, зібрані відповідно до процедури, виконуваної у польових умовах, заходи, вжиті для установлення джерела завад та аномалії, визначені під час аналізування даних, щоб забезпечити точні результати стосовно місця розташування штирової арматури. Також виписано мінімальний зміст звіту для отримання значущої інформації, що доводить вірність результатів. Значення установлені або в одиницях SI, або в одиницях «дюйм-фунт» та мають бути застосовані в цілях стандартизації окремо. Значення, установлені для кожної системи, можуть бути нерівнозначними, тому кожну систему застосовують незалежно від іншої. Поєднання значень з різних систем може призвести до невідповідності стандарту. Цей стандарт не забезпечує вирішення всіх проблем безпеки, пов’язаних з його застосуванням, якщо такі є. Користувач цього стандарту несе відповідальність за впровадження відповідних методів безпеки, охорони здоров’я та навколишнього середовища, а також за визначення застосовності нормативних обмежень перед застосуванням. Міжнародний стандарт ASTM E3013/E3013M-17(2022) розроблено згідно з визнаними принципами міжнародної стандартизації, установленими в Рішенні щодо принципів розроблення міжнародних стандартів, настанов та рекомендацій, затвердженому Комітетом з технічних бар’єрів у торгівлі (TBT) Світової організації торгівлі. Розробник: Технічний комітет стандартизації «Автомобільні дороги і транспортні споруди» (ТК 307), Державне підприємство «Національний інститут розвитку інфраструктури» (ДП «НІРІ»). Стандарт набуде чинності: 01.05.2025. Кількість сторінок документу = 14.
ДСТУ ASTM C173/C173M:2024 (ASTM C173/C173M-24, IDT) "Стандартний метод випробувань з визначення вмісту повітря у свіжовиготуваній бетонній суміші об’ємним методом" Цей національний стандарт прийнятий методом перекладу, - ідентичний щодо EN 12697-56:2019 (версія en) «Bituminous mixtures - Test methods - Part 56: Specimen preparation by static compaction». У цьому національному стандарті зазначено вимоги, які відповідають законодавству України. Цей метод випробувань поширюється на процедуру визначення вмісту повітря у свіжовиготуваній бетонній суміші, що містить будь-який вид заповнювача - щільний, порожнистий або легкий. Значення установлені або в одиницях SI, або в одиницях «дюйм-фунт» та мають застосовуватися для стандартизації роздільно. Значення в одиницях «дюйм-фунт» наведено в дужках. Значення, установлені для кожної системи, можуть бути нерівнозначними, тому кожна система повинна застосовуватися незалежно від іншої. Поєднання значень з різних систем може призвести до невідповідності стандарту. У тексті цього стандарту є посилання на примітки та виноски, які містять пояснювальну інформацію. Ці примітки та виноски (за винятком тих, що наведені в таблицях і рисунках) не повинні розглядатися як вимоги цього стандарту. Цей стандарт не забезпечує вирішення всіх проблем безпеки, пов’язаних з його застосуванням, якщо такі є. Користувач цього стандарту несе відповідальність за впровадження відповідних методів безпеки, охорони здоров’я та довкілля, а також за визначення застосовності нормативних обмежень перед застосуванням. (Засторога - свіжовиготувані суміші на основі гідравлічних в’яжучих є лужними й можуть спричинити хімічні опіки шкіри та тканин за тривалого впливу). Міжнародний стандарт ASTM C173/C173M-24 розроблено згідно з міжнародно визнаними принципами стандартизації, установленими в Рішенні щодо принципів розроблення міжнародних стандартів, настанов та рекомендацій, затвердженому Комітетом з технічних бар’єрів у торгівлі (TBT) Світової організації торгівлі. Розробник: Технічний комітет стандартизації «Автомобільні дороги і транспортні споруди» (ТК 307), Державне підприємство «Національний інститут розвитку інфраструктури» (ДП «НІРІ»). Стандарт набуде чинності: 01.05.2025. Кількість сторінок документу = 18.
|