Головна сторінка бізнес-порталу "Леонорм"

 

Пропонуємо Вам замовляти Офіційні копії НД в електронному вигляді за допомогою інформаційної системи  "ЛЕОНОРМ-Інформ", або в магазині у нас на сайті, або листом на E-mail: mark@leonorm.lviv.ua ... Орієнтовна ціна за одну сторінку стандарту складає 57 гривень до 30.06.2024 р. та може змінюватись.

КОНТАКТИ НОВИНИ РЕЄСТРАЦІЯ МАГАЗИН НОРМАТИВНІ АКТИ ПОШУК (RUS)

 

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

 

РОЗПОРЯДЖЕННЯ

 

від 25 червня 2008 р. N 874-р

Київ

Про схвалення Концепції розвитку державної метрологічної системи на період до 2015 року

 

Схвалити Концепцію розвитку державної метрологічної системи на період до 2015 року, що додається.

 

Прем'єр-міністр України 

Ю. ТИМОШЕНКО 


 

Інд. 33

 

СХВАЛЕНО
розпорядженням Кабінету Міністрів України
від 25 червня 2008 р. N 874-р 


 

КОНЦЕПЦІЯ
розвитку державної метрологічної системи на період до 2015 року

 

Загальна частина

 

Створення державної метрологічної системи спрямоване на забезпечення економічного розвитку країни та науково-технічного прогресу, максимальне використання існуючого потенціалу і світового досвіду в усіх сферах діяльності, а також співробітництво з іншими країнами, насамперед з країнами - членами СНД.

Першим актом законодавства з питань метрології, прийнятим після проголошення незалежності України, став Декрет Кабінету Міністрів України від 26 квітня 1993 р. N 40-93 "Про забезпечення єдності вимірювань".

У 1998 році прийнято Закон України "Про метрологію та метрологічну діяльність", правові положення якого з часом були гармонізовані із загальноприйнятими у світовій практиці нормами та правилами метрології, документами Міжнародної організації законодавчої метрології.

Протягом останніх років набули чинності міжнародні та європейські документи з питань метрології, зокрема у 2004 році документи Міжнародної організації законодавчої метрології Д1 "Елементи до закону про метрологію" і Д9 "Принципи метрологічного нагляду", а також Директива 2004/22/ЄС Європейського парламенту та Ради ЄС від 31 березня 2004 р. про вимірювальні прилади.

Мета Концепції, основні напрями розвитку державної метрологічної системи

 

Метою Концепції є забезпечення розвитку державної метрологічної системи згідно з пріоритетами державної політики економічного розвитку країни та світовими тенденціями до глобалізації метрологічної діяльності з урахуванням вимог міжнародних документів з питань метрології та досвіду реформування метрологічних систем у країнах - членах ЄС.

Розвиток державної метрологічної системи передбачає:

посилення захисту громадян і національної економіки від наслідків застосування недостовірних результатів вимірювань;

проведення вимірювань з необхідною точністю з метою отримання достовірних результатів;

розширення міжнародних зв'язків, визнання результатів вимірювань іншими державами;

задоволення потреби споживачів у метрологічних послугах, підвищення рівня довіри до результатів вимірювань, насамперед з метою забезпечення захисту життя та здоров'я громадян, охорони навколишнього природного середовища і раціонального використання природних ресурсів;

зменшення державного впливу на метрологічну діяльність у сферах, що регулюються ринком;

підвищення рівня проведення фундаментальних і прикладних досліджень у сфері метрології;

випереджальний розвиток еталонної бази, що дасть змогу відтворювати одиниці вимірювань Міжнародної системи одиниць на достатньому для задоволення національних потреб рівні;

забезпечення єдності вимірювань та їх простежуваності;

підвищення якості та конкурентоспроможності вітчизняної продукції;

запровадження міжнародних та європейських стандартів і забезпечення випереджальної інтеграції у сфері науки і техніки порівняно з економічною інтеграцією;

підвищення рівня підготовки фахівців-метрологів для державної метрологічної системи, підприємств та організацій;

гармонізацію обов'язкових вимог до забезпечення єдності вимірювань і проведення оцінки відповідності з вимогами міжнародних документів з питань метрології;

прозорість і доступність інформації з питань метрології;

встановлення обов'язкових вимог до застосування процедури проведення вимірювань та їх результатів;

застосування державного регулювання вартості метрологічних робіт.

Основними напрямами розвитку державної метрологічної системи є:

1) удосконалення нормативно-правової бази державної метрологічної системи насамперед шляхом розроблення проекту Закону України "Про метрологію та метрологічну діяльність" у новій редакції (далі - Закон), в якій передбачається:

розроблення технічних регламентів з метою впровадження Директиви 2004/22/ЄС Європейського парламенту та Ради ЄС від 31 березня 2004 р. про вимірювальні прилади та інших директив ЄС з питань метрології;

запровадження поняття "сфера законодавчо регульованої метрології" замість "сфера державного метрологічного нагляду";

приведення понять, що використовуються у сфері метрології, та їх визначень у відповідність з міжнародними документами;

поширення його дії на стандартні зразки складу та властивостей речовин і матеріалів та технічні системи і пристрої, за допомогою яких здійснюється вимірювання;

приведення понятійного апарату Закону, що стосується проведення оцінки відповідності засобів вимірювальної техніки і відповідних процедур оцінки засобів вимірювальної техніки, у відповідність із законодавчими актами щодо технічного регулювання та міжнародними документами з питань метрології;

формування переліку категорій засобів вимірювальної техніки, який визначається нормативно-правовим документом;

приведення процедури, що застосовується для уповноваження на проведення державних випробувань і затвердження типу та повірки засобів вимірювальної техніки, у відповідність з міжнародними нормами, правилами та стандартами;

конкретизація положень, що стосуються статусу та основних організаційно-методичних функцій метрологічних служб з метою підвищення якості метрологічного забезпечення продукції і послуг;

приведення процедури підтвердження компетентності вимірювальних лабораторій у відповідність з міжнародними нормами, правилами та стандартами;

визначення положень, що стосуються здійснення державного метрологічного нагляду;

конкретизація завдань і функцій територіальних органів Держспоживстандарту;

2) удосконалення нормативної бази державної метрологічної системи шляхом:

розроблення нових і актуалізації чинних нормативно-правових актів з метою їх гармонізації з міжнародними документами з питань метрології;

формування переліку національних стандартів, які у разі добровільного застосування є доказом відповідності засобів вимірювальної техніки вимогам технічних регламентів;

визначення обов'язкових вимог до процедури проведення вимірювань та її результатів у сфері метрології;

3) розвиток науково-технічної бази державної метрологічної системи шляхом:

активізації фундаментальних науково-прикладних досліджень у сфері метрології;

виявлення нових фізичних явищ, визначення на їх основі стандартних довідкових даних про фізичні сталі та властивості речовин і матеріалів;

забезпечення розвитку, удосконалення та оптимізації національної еталонної бази з урахуванням потреб економіки, науки і оборони;

створення державних первинних еталонів, що використовуються безпосередньо у сфері метрології;

технічного переоснащення наявних еталонів сучасною елементною базою, приладами, допоміжним обладнанням, засобами автоматизації та обчислювальної техніки;

створення державних первинних та вторинних еталонів, що відповідають міжнародному технічному рівню, з використанням фундаментальних фізичних сталих, фізичних явищ та сучасних досягнень науки і техніки;

удосконалення процедури передачі інформації про одиниці вимірювань до засобів вимірювальної техніки та забезпечення контролю за правильністю її проведення;

забезпечення простежуваності результатів вимірювань із застосуванням повірочних схем до відповідних державних первинних еталонів;

визначення ступеня еквівалентності державних первинних еталонів згідно з процедурою міжнародних звірень;

удосконалення методів і засобів вимірювальної техніки;

4) удосконалення організаційної структури державної метрологічної системи шляхом:

оптимізації структури Державної метрологічної служби;

підвищення ефективності діяльності Державної служби стандартних зразків складу та властивостей речовин і матеріалів, Державної служби стандартних довідкових даних про фізичні сталі та властивості речовин і матеріалів та Державної служби єдиного часу та еталонних частот з метою визначення і прогнозування потреб національної економіки;

реформування системи державного метрологічного контролю і нагляду;

підвищення ефективності взаємодії між суб'єктами державної метрологічної системи і метрологічними службами центральних органів виконавчої влади, підприємств та організацій;

5) розширення співробітництва з міжнародними та регіональними організаціями та метрологічними установами провідних країн світу шляхом:

активізації проведення ключових і регіональних звірень державних еталонів з міжнародними і національними еталонами, насамперед у рамках співробітництва державних метрологічних установ Європи та Азії;

активізації робіт з виконання підписаної у рамках Генеральної конференції з мір і ваги Угоди про взаємне визнання національних еталонів, отримання сертифікатів про калібрування і вимірювання, що видаються національними метрологічними інститутами;

активізації робіт з розроблення міжнародних документів з питань метрології;

приєднання України до Метричної конвенції;

набуття Україною статусу повноправного члена Міжнародної організації законодавчої метрології.

Інформаційне та кадрове забезпечення розвитку державної метрологічної системи

 

Інформаційне забезпечення розвитку державної метрологічної системи можливе шляхом:

широкого використання Інтернет, сучасних комунікаційних засобів для обміну інформацією у сфері метрології;

організації та забезпечення довідково-інформаційного обслуговування у сфері метрології;

створення автоматизованих банків даних нормативних документів з питань метрології, банків термінології багатьма мовами, банків даних про точні значення фундаментальних фізичних сталих, властивості речовин і матеріалів, засоби вимірювальної техніки, державні зразки складу та властивостей речовин і матеріалів. Послуги з отримання таких даних надаються безоплатно для всіх суб'єктів господарювання та організацій усіх форм власності.

Кадрове забезпечення розвитку державної метрологічної системи повинне здійснюватися за такими основними напрямами:

підготовка фахівців-метрологів у вищих навчальних закладах;

формування державного замовлення на підготовку зазначених фахівців;

розширення мережі навчальних закладів, залучення до навчального процесу фахівців державних наукових метрологічних центрів та територіальних органів Держспоживстандарту;

розширення мережі філіалів вищих навчальних закладів, що проводять підготовку інженерів у сфері метрології;

підготовка фахівців-метрологів вищої кваліфікації у спеціалізованій аспірантурі;

проведення стажування фахівців-метрологів у метрологічних установах країн - членів ЄС;

підвищення кваліфікації зазначених фахівців;

регулярне проведення науково-методичних семінарів з питань метрологічного забезпечення за участю фахівців-метрологів державної метрологічної системи, підприємств та організацій.

Для реалізації цієї Концепції передбачається здійснення заходів згідно з додатком.

Ресурси, необхідні для реалізації Концепції

 

Фінансування заходів щодо забезпечення розвитку державної метрологічної системи передбачається здійснювати за рахунок коштів державного бюджету у запланованому обсязі, коштів підприємств, установ та організацій, що заінтересовані в ефективному функціонуванні метрологічної інфраструктури, та коштів міжнародних фінансових організацій і міжнародної технічної допомоги для розвитку національної еталонної бази та підтвердження еквівалентності державних еталонів міжнародним.

Очікувані результати

 

Розвиток державної метрологічної системи сприятиме підвищенню рівня її технічного оснащення, що дасть змогу забезпечити:

створення умов для подальшого розвитку науки та техніки;

випереджальний розвиток державної метрологічної системи, створення запасу точності відтворення і передачі інформації про одиниці вимірювань до засобів вимірювальної техніки для забезпечення єдності та достовірності вимірювань у державі в цілому;

посилення темпів науково-технічного прогресу;

ефективне функціонування науково-виробничої сфери;

підвищення обороноздатності держави та конкурентоспроможності вітчизняної продукції;

подальший розвиток міжнародної торгівлі та інтеграції України до світової економіки;

надійний захист інтересів споживачів і держави у сфері забезпечення якості та безпеки продукції.

 

Додаток
до Концепції 


 

ЗАХОДИ
щодо забезпечення розвитку державної метрологічної системи на період до 2015 року

 

1. Налагодити співробітництво з міжнародними та регіональними організаціями та метрологічними установами провідних країн світу щодо підготовки фахівців-метрологів, забезпечити проведення семінарів і конференцій із залученням спеціалістів зазначених організацій та установ.

Держспоживстандарт, інші заінтересовані центральні органи виконавчої влади.

2008 - 2015 роки. 


 

2. Переглянути завдання і функції територіальних органів Держспоживстандарту та забезпечити приведення їх у відповідність із законодавством.

Держспоживстандарт.

2008 - 2009 роки. 


 

3. Розробити та затвердити в установленому порядку заходи щодо інформаційного забезпечення розвитку державної метрологічної системи.

Держспоживстандарт.

IV квартал 2008 року. 


 

4. Забезпечити:

розроблення та подання на розгляд Кабінету Міністрів України проекту Закону України "Про метрологію та метрологічну діяльність" у новій редакції.

Держспоживстандарт.

III квартал 2009 року; 


 

супроводження розгляду у Верховній Раді України проекту Закону України "Про метрологію та метрологічну діяльність" у новій редакції.

Держспоживстандарт.

IV квартал 2009 року; 


 

підготовку проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Державної програми розвитку еталонної бази на 2011 - 2015 роки".

Держспоживстандарт.

IV квартал 2009 року; 


 

розроблення технічних регламентів з метою впровадження Директиви 2004/22/ЕС Європейського парламенту та Ради ЄС від 31 березня 2004 р. про вимірювальні прилади та інших директив ЄС з питань метрології.

Держспоживстандарт.

III квартал 2009 року. 


 

5. Підготувати та подати пропозиції щодо вступу України до Міжнародної організації законодавчої метрології.

Держспоживстандарт.

2010 рік. 


 

____________


Назад 


ПРОДУКЦІЯ ТА ПОСЛУГИ

СУПРОВІД ПРОДУКТІВ

 СИСТЕМИ

ПОСИЛАННЯ

КЛІЄНТИ

ДОПОМОГА

Сторінка "ЛЕОНОРМ" на facebook

  LeoMetr 2  БД «Електронний Реєстр Технічних регламентів України Нова БД "Нормативно-правові документи ветеринарної медицини"   http://www.germiona.com.ua/  
 

 

Copyright © 2004-2024, ЛЕОНОРМ.